حقیقت امام

هشتمين جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي رضوي

جشنواره وبلاگ نویسی پلاک

 

محبوبیت خاص آن حضرت (ع)

 

روز به روز بر محبوبیت امام رضا (ع) در نزد مردم افزوده می شد چنان که و قتی به اصرار مامون برای نماز عید به سمت بیابان حرکت کرد هزاران نفر از مردم به دنبال او به راه افتادند و شور عجیبی سراسر شهر را فرا گرفت و این شور و هیجان مردم ، مامون را به وحشت انداخت از حضرت تقاضا کرد که از برگزاری نماز عید منصرف شده به خانه برگردد.

حضرت امام رضا (ع) بسیار مهربان و خوش اقلاق بود .

 

یاسر ، خادم آن حضرت نقل می کند : (( هر زمان که دور آن حضرت خلوت می شود تمام خدمت کاران خود را جمع می کرد و با آنان مانند یک دوست مهربان سخن می گفت و انس می گرفت و چون سفره می انداختند تمام آنان را از کوچک و بزرگ با خود بر سر سفره می نشاند .

 

درباره علم و فضیلت امام رضا (ع) سخن و روایات بسیار است از جمله :

از ابا صلت هروی روایت شد که گفته است : (( من کسی را دانا تر از علی بن موسی الرضا (ع) ندیده ام و هیچ دانشمندی او را ندید جز اینکه شهادتی چون من درباره دهد . مامون در چنیدین مجلس ، تعدادی از علمای ادیان و فقهای شریعت و متکلمان را گرد آورد آن حضرت تا نفر اخرشان را مغلوب ساخت و هیچ کس از ایشان نماند جز اینکه فضل او را و به تعبیر راوی قصور خود را اعتراف نکرده باشد .

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها : محبوبیت , خاص , آن , حضرت , محبوبیت خاص آن حضرت , روایت , راوی , حدیث , شیعه , شیعیان , مسلمان , مسلمانان , حقیقت , امام , حقیقت امام , بیدار , بیداری , اسلام , اسلامی , بیداری اسلامی ,

نویسنده : آدم
17:53